poniedziałek, 18 marca 2019

To nie są tanie rzeczy #3

"Nobody listens to Techno"*

Zitajta!


Z góry uprzedzam, że dzisiaj nie będzie niczego związanego z figurkami. Ostatnio malowałem... po prostu dawno. Nie dostałem wiatru w żagle, to i pędzel nie tańczył w mych dłoniach. Jakoś takoś, może nie tyle że czuję znudzenie, co po prostu  znowu (który to już raz?) zainteresowałem się grami fabularnymi (znacie może skrót RPG?). Z racji tego, że musimy  na nową edycję Młotka, Smoki&Lochi czy Wieśmaka cierpliwie poczekać, trzeba sprawić sobie alternatywę. Tak na marginesie, obstawiam największy sukces dla tego, kto wyda grę pierwszy. Później zwyczajnie nie starczy kasy na kolejny podręcznik. Szykuj Pan dwie stówki i nie ma że boli! Mam w domu podręcznik (a w zasadzie zeszyt) gry Tunnels&Trolls, ale w mojej ocenie to bardziej ciekawostka niż gra. Wybór padł zatem na "Wyjątkowi Bohaterowie i Niezwykłe Zagrożenia", gra autorstwa Michała Dzidta.



OHET


Fajna okładka

Grę można kupić na rebel.pl bądź na stronie crowdmade.pl - ja zakupiłem wersję z twardą okładką , bo... w miękkiej zwyczajnie nie jest już dostępna. Gra oparta jest na różnych mechanizmach i jest miksem starej i nowej szkoły. Skończę pisać tego posta i biorę się jak najszybciej za czytanie, bardzo ciekawi mnie zawartość. Książeczka liczy sobie 56 stron - ostatnia to karta bohatera. W środku znajdziemy kilka ciekawych grafik (zwłaszcza klas postaci!), listy czarów, kilka tabelek... no, ogólnie wszystko, co powinna zawierać gra RyPyGy.


**
Sześć rozdziałów poprowadzi spokojnie każdego, kto będzie chciał zagrać bądź/i poprowadzić grę. Mamy tutaj czystą mechanikę, brak zdefiniowanego świata. Ale to w zasadzie żadna przeszkoda, myślę że nie będzie problemu zaadaptować któregoś z znanych światów fantasy. Wiedz, że gra jest podyktowana wielkim bohaterom, którzy będą dokonywać epickich wręcz czynów!

**

Na szczęście znajdziemy tutaj kilkanaście różnych potworów (niestety w tabelce, brak dedykowanych grafik) których będziemy mieli okazję zbić na kwaśne jabłko. Brak przykładowego scenariusza dla początkujących, ale akurat tego się spodziewałem. Na pewno będę chciał w to zagrać, ale czy znajdą się chętni? Mam nadzieję że tak, wtedy będę mógł napisać pięć słów recenzji.


Almanach mistrza gry



Oczywiście do gry trzeba się przygotować! W Internecie pełno jest różnych poradników i tekstów na temat prowadzenia gier fabularnych, ale ja jestem człowiek ze średniowiecza i zwyczajnie wolę książkę do poduszki. "Graj z głową" doczekało się drugiej edycji (2018 r.) i dzięki temu prosty mieszczuch z Ostrołęki ma szanse dostać te (kultowe?) dzieło. Przeczytam, i kto wie, może w przyszłości mi w czymś pomoże? Poradnik zebrał dobre recenzje i miejmy nadzieję, że nie stracił nic ze swej uniwersalności/świeżości.


Gratys


Oczywiście kupiłem też dla młodego booster z Pokiemonami, ale nie trafiło się nic, co warto byłoby uwiecznić dla potomnych.
Wszystko nabyłem w  "rebelu", otrzymałem od firmy (gratis!) katalog z ich grami, ulotkę przedstawiającą dwie nowe frakcje do gry X-Wing 2.0 i zdrapkę. Normalnie tyle się teraz dostaję, że aż strach cokolwiek kupić!

Prossszę, kup pan cegłę.



** Wszystkie zdjęcia  zrobiłem sam, dwie środkowe grafiki pochodzą z podręcznika "Wyjątkowi Bohaterowie i Niezwykłe Zagrożenia" i są własnością ich autorów.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz